Breaking News
Loading...

Pemerintah Brunei Awas Terhadap Ajaran Syiah, Indonesia Kapan?
Sultan Hassanal Bolkiah
Syiahindonesia.com - Negara Brunei terus memantau pergerakan dan pengaruh Syiah di negaranya guna memastikan paham sesat tersebut tidak menular terhadap rakyat negara negara petro dollar itu.

Pegawai Penyelidik Ugama Kanan, Jabatan Mufti Kerajaan, Jabatan Perdana Menteri, Brunei, Mas Reduan Jumat berkata, kerajaan Brunei akan sentiasa memantau pengaruh paham sesat tersebut agar tidak masuk dan merebak di Brunei.

"Kami ambil pelajaran dari pengaruh Syiah di Malaysia karena itu kita khawatir pemahaman ini akan menular di Brunei.

"Kami tidak tahu apakah ada aliran Syiah yang sedang bergerak secara sembunyi-sembunyi di Brunei, secara terang-terangan tidak nampak, namun kami akan sentiasa memantau segala perkembangan," ungkapnya sebagaimana dilansir 1utusan.com, 20-11-2013.

Beliau berkata demikian kepada wartawan selepas menyerahkan kertas kerja berjudul 'Sumbangan Ulama Bermazhab Syafie Kepada Ilmu dan Pembangunan Masyarakat di Negara Brunei Darussalam' pada Simposium Serantau Ahli Sunnah Wal Jamaah 2013 di Dewan Seri Sarjana, Universiti Tenaga Nasional (Uniten) Kajang, di sini hari ini. (nisyi/syiahindonesia.com)

************************
Ayo Gabung dengan Syiahindonesia.com Sekarang Juga!

Artikel Syiah Lainnya

0 komentar: